1. Home
  2. Fjernskrivebord
  3. Microsoft Remote Desktop på Mac

Microsoft Remote Desktop på Mac

Hvad er Remote Desktop

Alle nye servere fra Cloudportal.dk kommer som standard med Microsoft Remote Desktop Services installeret. Det betyder at du kan logge ind på serverens skrivebord, også faldet er Fjernskrivebord, og få adgang til serveren, som sad du foran den selv. I dag er en Microsoft-server magen til en Microsoft Windows 10, det betyder at du møder et velkendt brugerinterface og kan begynde at arbejde med det samme.

Installation af klient på Mac

Alle nyere Macs kommer med App Store indbygget, herfra kan du downloade programmer til din Mac. Remote Desktop fra Microsoft er et gratis program som du kan hente.

Her er de 3 trin du skal udføre:


1. Åbn App Store

Tryk på Æblet i toppen af din skærm og vælg App Store:


2. Søg efter programmet i App Store

I feltet øverst til højre kan du søge i App Store, her skal du skrive REMOTE DESKTOP og trykke Enter, for at søge efter denne app.


3. Download app’en

Download app’en ved at klikke på Installer-knappen. Bagefter tryk på Åbn-knappen.

Bemærk: Du kan blive bedt om at indtaste din adgangskode til App Store. Dette er normalt. App’en er gratis.


Sådan bruger du programmet

Følg guiden her, for at læse mere om opsætning af Remote Desktop

Updated on 4. februar 2018

Was this article helpful?

Related Articles

Leave a Comment