ServicePoint NAV Services
Microsoft Dynamics 365 Business Central er Microsofts nyeste SMB ERP-software, som blev gjort tilgængelig i 19 lande, over hele kloden, i oktober 2018.
Dynamics 365 Business Central, betragtes af mange, som en komplet løsning til virksomhedsadministration, der er let at bruge og tilpasse, og som hjælper med at forbinde de enkelte dele af virksomheden, så du kan træffe bedre beslutninger.
Installation og konfiguration på Windows 10
Følgende er baseret på baggrund af den fremsendte mail, Velkommen til ServicePoint NAV Services.
Følgende steps udføres på den Windows maskine, hvorfra der ønskes skabt en forbindelse til Dynamics 365 Business Central løsningen.
Bemærk, at følgende setup billede kan variere en smule.
STEP 1 – NAV klient software (download link ses i Velkomstbrevet)
Fra hovedmappen på klient mediet, eksekveres setup.exe – som værende Administrator.
Klik på: Choose an installation option
Klik på: Client / Customize …
Tilret: Afspejl nedenstående for at få korrekte moduler installeret
Formularen udfyldes med “xx” hvor indtastning er obligatorisk
Installationen er nu afsluttet
STEP 2 – NAV klient konfigurations-fil (download link ses i velkomstbrevet)
Efter installation af selve klienten, kan du overskrive konfigurations-fil (ClientUserSettings.config), som du finder i dit Velkomstbrev.
Denne indholder de rigtige setup parametre.
STEP 3 – Start af NAV klienten
Efter en succesfuld NAV installation, kan klienten nu startes og login information indtastes.
Brugernavn: xxxx
Adgangskode: xxxxx